Храни, които влияят на подуването на корема

юли 18, 2022

Мразите чувството на подуване след хранене? Най-лесното и бързо решение е да похапваме повече храни, които поддържат корема плосък и да избягваме онези, които го подуват. Но кои са те? Ето няколко варианта, с които да започнем:

Храни, които подуват корема

Броколи, зеле, къдраво зеле

Кейлът, броколите и зелето са кръстоцветни зеленчуци и съдържат рафиноза – захар, която остава несмляна, докато бактериите в червата не я ферментират. Това създава газове и ни кара да се подуваме.

Това обаче съвсем не означава, че тези вкусни зеленчуци трябват да отпаднат от менюто ни. Напротив – редовната консумация на богати на хранителни вещества храни, с високо съдържание на фибри, води до по-силна и здрава храносмилателна система, която е по-малко склонна към подуване на корема. Идеята е да хапваме редовно тези зеленчуци, но в ограничени порции и след термична обработка. Готвенето на всеки зеленчук омекотява фибрите и свива порцията. Предупреждение: Това няма да премахне или предотврати напълно подуването, но ще направи зеленчуците по-лесни за храносмилане.

Бобови растения

Вероятно не е новина, но бобът, заедно с лещата, соята и грахта, са храни, причиняващи газове. Тези малки зрънца са основно протеини, но също така съдържат захари и фибри, които телата ни трудно абсорбират.

Затова отлично решение е да комбинираме бобови растения с лесно смилаеми пълнозърнести храни, като кафяв ориз или киноа. Хапвайки помалко и по-често, тялото лека полека ще свикне с тях.

Млечни продукти

Ако усещаме газове след няколко филийки със сирене или купа зърнена закуска с прясно мляко, може да имаме непоносимост към лактоза, което означава, че на тялото му липсват необходимите ензими за разграждане на лактозата (захарта, съдържаща се в млечните продукти). Това може да доведе до образуване на газове в стомашно-чревния тракт и да предизвика подуване.

Ябълки

Всички знаем, че една ябълка на ден ни държи далеч от болестите, но не предпазва от подуването. С високо съдържание на фибри, ябълките също съдържат фруктоза и сорбитол – захари, открити в плодовете, които много хора не могат да понасят добре. Резултатът? Познахте: газове и неизбежното усещане за подуване.

Ябълките обаче са страхотна закуска, така че не бива да се отказваме от тях. Редовната консумациея на ябълки конкретно е свързано с по-нисък риск от сърдечни заболявания и респираторни проблеми, включително астма, бронхит и др.

Солени храни

Храните с високо съдържание на натрий обичайно водят до задържане на вода. Избягването на натрия обаче не е толкова просто, колкото контролът върху солницата. Центровете за контрол и превенция на заболяванията (Centers for Disease Control and Prevention, CDC) съобщават, че около 90% от американците консумират повече натрий, отколкото се препоръчва (2300 мг на ден за повечето хора и 1500 мг за възрастни над 50 години, хората с диабет, високо кръвно налягане и висок риск от хипертония).

Проблемът е, че натрият се промъква в повечето преработени и пакетирани храни, включително супи, хляб и различни фаст фуут изкушения. И все пак ако се случи да прекалим със солта, нужно е да си върнем баланса в организма като пием повече вода.

Храни за гладък корем

Краставица

Дамите използват краставиците за да намалят подпухналостта под очите си, но същото важи и за корема. Зеленчукът съдържа кверцетин – флавоноиден антиоксидант, който помага за намаляване на подуването.

Банани

Храни, богати на калий – като банани, авокадо, киви, портокали и шамфъстък – предотвратяват задържането на вода, като регулират нивата на натрий в тялото и по този начин могат да намалят подуване на корема. Бананите също имат разтворими фибри, които могат да облекчат или предотвратят запек.

Папая

Ензимът в папаята – папаин, помага за разграждането на протеините в стомашно-чревната система, което улеснява храносмилането. Тропическият плод има и противовъзпалителни свойства, както и добро количество фибри.

Аспержи

Аспержите са суперхрана против подуване на корема. От една страна имат диуритичен ефект, а от друга съдържат пребиотици, които подпомагат растежа на „добрите“ бактерии. Това помага да се поддържа здравословен баланс в храносмилателната система.

И за финал, зеленчукът съдържа разтворими и неразтворими фибри, които спомагат за цялостното здраве на стомашно-чревния тракт.

Кисело мляко

Всички отлично знаем, че пробиотиците в киселото мляко помагат за регулиране на храносмилането и защитават цялостното здраве на храносмилателния тракт.

Семена от копър

Копърът е любим на храносмилателната система. Семената му съдържат съединение, което отпуска стомашно-чревните спазми и позволява на газовете да преминават по-леко. За да стане редовна част от менюто, можем да го консумираме като чай, след хранене или като хранителна добавка.

Джинджифил

Джинджифилът съдържа храносмилателния ензим зингибайн, който помага на храносмилателната система да разгради протеина. Съединението потенциално помага на храната да се смиля по-лесно, намалявайки подуването, газовете или запека.

Ако вече се чувстваме подути, отлично решение е чая от джинджифил или хранителна добавка с високо съдържание на джинджър.

Чай от мента и лайка

Ако усещаме тежест след вечеря, можем да изпием чаша горещ чай от мента или лайка. И двата вида билки отпускат стомашно-чревните мускули, за да помогнат за разсейването на газовете.

Източник: Нealth.com

Статитята има информативен характер и не може да замести консултацията със специалист.

 

Комплексните биоактивни формули на terrapia.bg, които спомагат работата на стомашно-чревния тракт и нермната система:

Gastroterra / Гастротерра

Справете се с неприятните симптоми на подут и нервен стомах, тежест и газове в корема. Синергичното действие на билковите екстракти в състава на Гастротерра има болкоуспокояващо, детоксикиращо, противоспазматично, противовъзпалително и газогонно действие. Повлиява отлично при заболявания като язва, гастрит, колит и други стомашно-чревни неразположения.

 

Relaxiterra / Релакситера

Намалява стреса и напрежението, действа успокояващо и отпускащо на нервната система. Специално подбраните билкови екстракти в състава премахват симптомите на депресия и тревожност, улесняват заспиването и елиминират безсънието.

 

 

Hepaterra / Хепатерра

Хранителна добавка, която спомага за естественото пречистване на черния дроб и жлъчката. Комплексната биоактивна формула, подобрява функцията на черния дроб, пречиства кръвта и спомага за изхвърлянето на токсините от организма.

 

 

Произведени в Германия от Biohealth International GmbH.

БЕЗПЛАТНА ДОСТАВКА ПРИ ПОРЪЧКА НА ПРОДУКТИ НАД 60 ЛВ.

Tags: , , , , , , , , , ,