Първите бръчки. Ами сега?

декември 7, 2021

Самочувствието и вярата в личните ни способности растат с напредването на възрастта. Същото обаче не важи за много от хормоните в тялото. По време на менопаузата например, по-ниските нива на естроген оказват голямо влияние върху кожата. По-малкото естроген прави кожата податлива на изтъняване, увисване и много скоро забелязваме първите неприятни бръчки. С годините все по-често усещаме скованост в движенията, не закъсняват и проблемите със съня, а всичко това се отразява на красивия вид на кожата.

За щастие можем да облекчим някои последици от стареенето, като се погрижим за специфичните нужди на нашата кожа.

SOS, менопауза!

Менопаузата причинява много промени в кожата. Организмът ни спира да произвежда достатъчно колаген и постепено губим малко, помалко част от мазнините под кожата си. Така тя губи своята еластичност. Всичко това, в комбинация със сухата кожа, причинена от хормонални промени, често води до увисване – особено около врата, челюстта и бузите. Първите фини линии и бръчки, които се появяват с менопаузата са т.нар. пачи крак и неприятни линии около устните.

Опитай Колаген сашета – 2 бр. на цената на 1 

Колаген

Чиста кожа

Почистването е важна стъпка в грижата за кожата – особено с напредване на възрастта. Когато започнем да усещаме кожата все по-суха и опъната е време да помислим как да задържим влагата в нея. Ключът за това е подходящ почистващ продукт – нежен почистващ гел, дълбоко хидратираща мицеларна вода или кремообразна формула, за да поддържаме кожата си здрава и сияйна.

Знаеш ли с какво ти помагат гроздовите семки в състава на Регенератера? 

Хидратирай, хидратирай, хидратирай

Твърде многото щети, нанесени от слънцето през годините, както и хормоналните промени на менопаузата, „рисуват“ неприятните бръчки по кожата на лицето. Бръчките може да са по-видими и дълбоки, когато кожата е суха. А след менопаузата кожата става точно такака: по-суха, защото мастните жлези вече не са толкова активни. Затова нека пропуснем дългите горещи душове и заложим на повече хидратираща козметика и по-мазни кремове.

Ах, този целулит!

6 лесни стъпки за справяне с целулита

Не забравяй SPF

Въпреки че ракът на кожата и бръчките са резултат от нездравословното количество слънце, което сме поели на 20, 30 и 40 години, трябва да продължим да предпазваме кожата си и в по-зряла възраст. Защо? Защото кожата вече има по-малко естествена защита. Така, че широкоспектърния SPF 30 остава задължителен.

Защо е важен витамин D

Чао, пигментни петна

Възрастовите петна по лицето, ръцете и гърдите могат да станат още по-неприятни около менопаузата. Използването на слънцезащитен крем всеки ден е основната превенция за тях. Но вече са се появили? Днес козметичната индустрия предлага различни ексфолиращи и избелващи продукти за пигментни петна, които могат да помогнат за избледняване на петната. Тонерите също могат да помогнат за изравняване на цвета на кожата.

Как ни пази витамин D? 

Грижа за ръцете

Ръцете също губят влага, колаген и мазнини по време на менопаузата. Това може да направи кожата изключително суха, опъната, а вените по-очевидни. С времето кожата на ръцете започва да изглежда тънка и прозрачна – ето защо казват, че ръцете издават възрастта на жената. Трябва да се грижим за ръцете си, така както го правим и за кожата на лицето – да ги пазим от слънцето и да ги глезим с хидратиращи продукти.

Още за важният колаген

Яж антиоксиданти

Колагенът придава на кожата младежка плътност и поддържа кожата стегната. Тъй като нивата на естроген намаляват, колагенът в кожата също намалява. Консумирането на храни, богати на антиоксиданти може да компенсира тези липси и да направим кожата по-силна отвътре навън и заличи малките бръчки. Антиоксидантите са скрити в ярко оцветените плодове и зеленчуци.

Или разбери защо женшенът е толкова ценен за организма 

Контролирай стреса

Стресът може да направи кожата по-суха, по-чувствителна и да бъде причина за появата на различни кожни проблеми. Ако сме стресирани, можем да опитаме йога, медитация и други техники за намаляване на стреса, които да ни помогнат да се отпуснем.

За добрия контрол на стреса ключов е и добрия сън. Достатъчното сън – поне 8 часа, помага на кожата да изглежда свежа. Сънят може да помогне за предотвратяването на тъмните кръгове под очите и също така дава възможност на останалата част от тялото да се презареди. Липсата на сън може да промени нивата на хормоните и метаболизма в организма.

Върни си спокойствието в дните с Релакситера

лавандула

Раз, два, три

Упражненията правят много повече от просто тонизиране на мускулите. Движението помага на кожата по два начина: Първо, облекчава стреса. И второ: Тренировките засилват кръвообращението, а допълнителния кислород и приток на кръв помагат на кожата да изглежда по-сияйна, по-здрава и с по-малко бръчки.

За движение, без болка 

Материалът има информативен характер и не може да замести консултацията със специалсит.

Източник: Webmd.com

Tags: , , , , , , ,