По-красиви и здрави с джинджифил

март 15, 2021

Джинджифилът отдавна се настани трайно в живота на европейците. С аромата и мъдростта на Изтока, дъхавият корен се вписа отлично в модерната градска кухня и дежурно освежава чашите с чай, гъделичка небцето в супи и сосове и дори бирените наздравици, вече ухаят на джинджифил. Полезен за храносмилането, имунитета, нервната система, джинджифилът е и мощен природен афродизиак, който подобравя кръвообръщението и се грижи за хубавите емоции.

Пренесен на Стария континент още през 13 век от венецианския пътешественик Марко Поло, днес вече знаем, че джинджифилът съдържа над 100 полезни химически вещества. Употребява се пресен или на прах, но термичната му обработка не го лишава от ценните свойства. Напротив, доказано усилва действието на джинджеролът – основната и уникална съставка на източния корен.

Така че днес джинджифила е пикантно и вкусно допълнение към ежедневното меню, но и чудесен помощник в поддържането на добро здраве и жизненост. Предлагаме ви 6 важни ползи за здравето от приема на джинджифил.

Антиоксидантите в джинджифила предотвратяват оксидативния стрес

Антиоксидантите в джинджифила предотвратяват оксидативния стрес

  1. Пази клетките

Коренът от джинджифил е сред храните с най-високо съдържане на антиоксиданти, подчертава пред Insider д-р Чика Анекве, лекар по медицина и експерт по хранене в Масачузетската болница в Бостън.

Защо антиоксидантите са толкова важни за цялостното здраве?

Антиоксидантите предотвратяват оксидативния стрес – процес, свързан със заболявания като рак, диабет и инсулт. Оксидативният стрес възниква, когато в тялото има твърде много свободни радикали – молекули, естествено произведени от метаболитните процеси. Антиоксидантите стабилизират свободните радикали и предотвратяват оксидативния стрес, като по този начин предпазват тялото от болести.

Малко проучване от 2017 г. тества антиоксидантните ефекти на джинджифила при пациенти с рак, подложени на химиотерапия. Тези, които ежедневно са получавали екстракт от джинджифил, са имали по-високи нива на антиоксиданти и по-ниски нива на оксидативен стрес от плацебо групата.

Джинджифилът може да намали възпалението и да подобри храносмилането.

Джинджифилът може да намали възпалението и да подобри храносмилането.

  1. Намалява възпалението

Джинджифилът действа и като противовъзпалително средство благодарение на своите антиоксидантни свойства. Излишъкът от свободни радикали може да причини възпаление – естественият имунен отговор на тялото към всяка чужда намеса.

Обикновено възпалението преминава, след като тялото се възстанови. Но когато изпитваме оксидативен стрес, той може да причини хронично възпаление, което уврежда здравите клетки, тъкани и органи. Хроничното възпаление е опасно и трябва да бъде овлядано.

Голямо проучване от 2001 г., проведено при пациенти с остеоартрит в коляното, установи, че 63% от тези, които са приемали екстракт от джинджифил два пъти дневно в продължение на шест седмици, са съобщили за намалена болка в коляното, вследствие на възпаление, в сравнение с 50% за контролната група.

  1. Помага при гадене

Едно от най-утвърдените предимства на джинджифила е в подпомагането на симптомите на гадене и повръщане. Коренът на джинджифил съдържа съединение, наречено гингерол, който доказано подобрява стомашната моторика – преминаването на храната през тялото – и потиска мускулните спазми. Това може да помогне на стомаха и да намали симптомите на гадене и повръщане и за подобри храносмилането.

  1. Облекчава менструалните болки

Джинджифилът може да действа и като лек при менструални спазми. Екстрактът от джинджифил потиска производството на химикали, които карат матката да се свива, причинявайки болка.

В проучване от 2015 г. учените представиха преглед на предишни изследвания, разглеждащи ефектите на джинджифила върху менструалните болки, и стигнаха до заключението, че 750 до 2000 мг. джинджифил на прах могат да помогнат за облекчаване на болката през първите три до четири дни от менструалния цикъл.

  1. Би могъл да регулира нивата на кръвната захар

Съществуват някои доказателства, че джинджифилът би могъл да помогне за контролирането нивата на кръвната захар при хора с диабет, като увеличи усвояването на глюкоза в мускулните клетки без инсулин.

Малко проучване от 2015 г. в иранско списание тества ефекта на джинджифила върху хора с диабет тип 2. Установено е, че приемането на 2 гр. на ден джинджифил на прах подобрява показателите на кръвната захар.

Друго проучване от 2018 г. установи, че приемането на хранителни добавки с екстракт от джинджифил намалява нивата на кръвната захар при жени с гестационен диабет. Нужна е обаче задължителна консултация със специалист.

  1. Помага при лошо храносмилане

Джинджифилът стимулира храносмилателните ензими, отговорни за по-бързото придвижване на храната през тялото, което предотвратява газовете. Коренът помага на тялото да разгражда газовете и да се отърве от тях по-ефективно.

Малко проучване от 2008 г. в европейско списание тества ефекта от джинджифила върху здрави хора. Изследователите стигат до заключението, че приемането на три капсули от 1200 мг джинджифил ускорява изпразването на стомаха – процесът, при който храната напуска стомаха и навлиза в тънките черва – и насърчава повече антрални контракции, необходими за разграждането и смилането на храната.

Джинджифилът е основна съставка в хранителната добавка Regeneraterra.

Джинджифилът е основна съставка в хранителната добавка Regeneraterra.

След всичко това, вероятно се питате как да добавим джинджифил към ежедневното си хранене?

Като първа и най-лесна стъпка, можем да добавим няколко парчета пресен джинджифил към горещата вода за приготвяне на чай. Ситно нарязан или настъргания джиджифил дава екзотичен вкус на различни ястия и супи. Джинджифилът е честа съставка и в сутрешното смути или в различни модерни рецепти за сладкиши, бисквити и др.

Ако не харесвате вкуса на джинджифила, вариант са хранителните добавки с екстракт от джинджифил, от близката аптека. Те комплексно ще помогнат при гадене, повръщане, болка и лошо храносмилане, както и ще пазят тялото от вредния оксидативен стрес. А това гарантира повече здраве и красота – жизнени кожа, коса и нокти.

Въпреки че джинджифилът е безопасен, най-добре е да не се консумира повече от 1 грам на ден – прекаляването би могло да доведе до парене в гърлото, киселини или газове.

Източник: Insider.com, редактор Саманта Касети, MS, RD, специалист по хранене и уелнес терапия, с частна практика, базирана в Ню Йорк.

 

Екстракт от джинджифил се съдържа в хранителните добавки:

Detoxiterra (Детокситерра) от terrapia. Комплексна биоактивна формула, която спомага за естественото пречистване на организма и изхвърляне на токсини. Детокситерра съдържа 75 мг естракт от джинджифил в една капсула.

Hepaterra (Хепатера) от terrapia. Комплексна биоактивна формула, която спомага за пречистване и предпазване на черния дроб. Хепатера съдържа 25 мг естракт от джинджифил в една капсула.

Flexiterra (Флекситера) от terrapia – комплексна биоактивна формула за възстановяване и укрепване на ставите, хрущялите и ставните връзки. Флекситера съдържа 50 мг естракт от джинджифил в една капсула.

Eroterra (Еротера) от terrapia. Комплексна биоактивна формула, която спомага за засилване на либидото; действа за укрепване здравето на половата система и самочувствието. Еротера съдържа 50 мг естракт от джинджифил в една капсула.

Още за позлите от приема на джинджифил за здраве и красота, може да прочетете тук.

Tags: , , , , ,